Verkiezing 29 oktober

Op 29 oktober zullen er weer tweejaarlijkse verkiezingen van ambtsdragers zijn. Op dit moment is het aantal vacatures nog niet precies bekend. We willen u vragen om alvast na te denken over eventuele kandidaten voor diakenen, ouderlingen, ouderling-kerkrentmeester en een jeugdouderling. Het gaat erom mensen voor te dragen waarvan u weet dat lid zijn van de gemeente. U kunt één of meerdere namen per ambt indienen.

De kerkenraad is voornemens om in plaats van twee verkiezingsronden slechts één ronde te organiseren. Dit is mogelijk op basis van de kerkorde van de PKN en onze eigen plaatselijke regeling. Een korte toelichting: bij twee verkiezingsronden wordt de gemeente twee keer gevraagd om mensen voor te dragen voor het ambt. Per ronde wordt er na afloop van een kerkdienst ten aanzien van de voorgedragen gemeenteleden een verkiezing gehouden. Bij twee verkiezingsronden wordt er dus na twee diensten een verkiezing gehouden. Waarom willen we nu één ronde houden in plaats van twee? De reden hiervoor is dat het houden van twee verkiezingsronden veel tijd kost en dat de ervaring heeft geleerd dat een tweede ronde niet automatisch leidt tot het invullen van de vacante posities in de kerkenraad.

Dit betekent voor u dat er maar één verkiezingsronde is en dat er maar één kans is om mensen voor te dragen. Doet u dit dan ook zorgvuldig. Als u vragen heeft over de procedure, kunt u contact opnemen met de scriba.

De verkiezingen gaan de hele gemeente aan. We rekenen op u en op uw inzet en wensen uw Gods zegen toe bij dit belangrijke werk.