Vacature Kerkelijk Jongerenwerker

De hervormde gemeente Valkenburg ZH is op zoek naar een ondernemende en enthousiaste

Jongerenwerker (m/v) 8-12 uur per week

Heb jij een passie om jongeren in aanraking te brengen met het evangelie en te begeleiden in hun geloofsontwikkeling? Heb jij feeling met de leef- en belevingswereld van jongeren? Ben jij een inspirerend en aanspreekbaar voorbeeldfiguur voor onze jongeren? Heb je visie op jeugdwerk in de kerk en vind je het mooi om mentoren en jeugdleiders daarin mee te nemen en toe te rusten? Dan hebben we jou nodig!

Wat ga je doen?

• Voorbereiden en leiden van catecheseavonden voor de jeugd van 16 tot 18 jaar
  • Toerusten van mentoren en leidinggevenden binnen het jeugdwerk.
  • Coördineren en begeleiden van jeugddienstcommissie
  • Nieuwe activiteiten opzetten met en voor jeugd en jongvolwassenen (tot 25jr.) in samenwerking met andere commissies en kerken in ons dorp
  • Naast je hoofdtaak in het jeugdwerk ben je ook inzetbaar voor het reguliere (pastorale) bezoekwerk en heb je een ondersteunende taak naar de jeugdouderling.

Wat wordt er van je verwacht?

• Je hebt een levende relatie met God en bent belijdend lid van de Protestantse Kerk in Nederland.
  • Het is een pré als je momenteel bezig bent met een HBO- of Masteropleiding Theologie of soortgelijks en/of die inmiddels hebben afgerond
  • Je beschikt over goede communicatieve en didactische vaardigheden.
  • Je kunt visie en ideeën laten landen bij anderen, – of zodanig met anderen ontwikkelen – zodat zij zich er eigenaar van weten.
  • Relevante werkervaring in het kerkelijk jongerenwerk, beroepsmatig of als vrijwilliger
  • Relevante werkervaring in het pastoraat, beroepsmatig of als vrijwilliger
  • Je bent flexibel in samenwerking en tijdsinzet en bereid om ook ’s avonds en in het weekend te werken
  • Veiligheid in het jeugdwerk vinden we belangrijk. Daarom is voor jouw aanstelling als jeugdwerker een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) noodzakelijk.

Wat wij bieden

• Een betrokken gemeente en actieve jeugdwerkers en jeugdouderling om mee samen te werken.
  • Je werkt direct samen met de kerkelijk werker en de jeugdouderling, zodat je er niet allen voor staat.
  • Ruimte om te creëren met een beleidsplan als stevige basis en uitgangspunt
  • Een jaarcontract
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden conform de CAO van de Protestantse Kerk in Nederland, schaal 8.
  • Startdatum: zo spoedig mogelijk.

Voor verdere informatie en/of vragen kun je contact opnemen met Ester Jansen van Rosendaal 06-44796321 (jeugdouderlingenvalkenburg@gmail.com),  of de scriba van de kerkenraad, Anja van der Wel, 06-38901200 (scriba@hervormdegemeentevalkenburg.nl) Voor meer informatie over de gemeente verwijzen we naar de website: www.hervormdegemeentevalkenburg.nl

Je kunt je schriftelijke motivatie met CV per e-mail of post vóór 21 augustus sturen naar de jeugdouderling Ester Jansen van Rosendaal, Frankenburg 6, 2235 AP Valkenburg ZH.