Berichten uit de kerkeraad

We mogen weer terugkijken op een aantal bijzondere diensten. De bevestigingsdienst van 25 februari met dominee de Groot en ‘s avonds de jeugddienst met Martin van der Linden. Wat geweldig om mee te mogen maken, dat er toch ook weer jonge mensen bereid zijn gevonden om zich in te zetten als ouderling, diaken en ook als bezoekbroeder en-zuster. Zo zie je maar dat Gods wegen anders lopen dat wij dat zelf bedacht zouden hebben. Dit was ook duidelijk te ervaren tijdens de jeugddienst. Over beide diensten is elders in kerkewerk meer geschreven.

Tijdelijk voorzitter gezocht
Met het vertrek van Constantijn Heemskerk is de kerkenraad nog wel op zoek naar een voorzitter. Naast de andere 3 vacatures voor ouderling en 1 jeugdouderling. Voorzitter is een speciale taak binnen de kerkenraad en vraagt bepaalde vaardigheden.

Onderzoek naar andere vorm  van organisatie
kerkenraad

Op dit moment onderzoekt de kerkenraad een nieuwe vorm van het organiseren van de kerkenraad. Er is een werkgroep aan de slag gegaan om een andere, efficiëntere manier van vergaderen te verkennen. Zij doen dit door te kijken bij andere gemeenten hoe die dit hebben aangepakt. Wanneer hier meer over bekend is, zullen we u hierover informeren. In de tussentijd zorgen we ervoor dat de functie van voorzitter tijdelijk ingevuld wordt.

Gemeente-avond over het Heilig Avondmaal
Verder zullen we ons als kerkenraad gaan bezighouden met de volgende gemeente-avond over het Heilig Avondmaal op donderdag 4 april. De opzet van de avond is om met elkaar in gesprek te gaan over het Heilig Avondmaal op een open manier en van elkaar te leren en dit te zien als een zoektocht met elkaar.

Doopdienst en Samen Geloven-dienst op 10 maart
Ook kijken we uit naar de doopdienst op zondag 10 maart en zijn blij dat er weer drie kleine kinderen het teken en zegel van de doop mogen ontvangen. Deze dienst valt samen met een “Samen Geloven” dienst onder leiding van ds. Roelofse uit Katwijk. De eerste Samen-Geloven dienst is als zeer positief ontvangen door u als gemeente. Dat stemt ons hoopvol.

Sophia den Heijer