Bericht van de kerkenraad

Beste gemeenteleden,

We hebben u afgelopen zondag voorafgaand aan de diensten en via onze app Compass geïnformeerd dat de beroepingscommissie ons heeft geadviseerd om een beroep uit te brengen op ds. E.J. de Groot uit Katwijk aan den Rijn. We hebben het voornemen om het advies over te nemen, want wij zijn van mening dat ds De Groot goed past in het profiel zoals wij dat samen met u in 2021 hebben vastgesteld.

Voordat wij een definitief beroep uitbrengen op ds. De Groot willen wij graag uw mening hierover horen en willen wij jullie in de gelegenheid stellen om hierover vragen te stellen. Wij hopen jullie daarom te zien op de gemeente-avond op maandag 23 oktober. We beginnen om 20.00 uur. Conform onze plaatselijke regeling en de kerkorde nemen wij het besluit, maar jullie reactie zal voor ons richtinggevend zijn. Om die reden zullen wij jullie tijdens de gemeente-avond ook vragen naar uw mening. Wanneer minstens 2/3 van alle aanwezigen (doop- en belijdende leden) zich uitspreekt voor een beroep op ds. De Groot, dan zullen wij dat overnemen. En andersom, wanneer minder dan 2/3 van alle aanwezigen zich niet uitspreekt voor een beroep op ds. De Groot, zullen wij niet overgaan tot een beroep op hem. Kortom, alle reden om deel te nemen aan de gemeente-avond op maandag 23 oktober!

Een andere datum om alvast te noteren: 22 oktober. Ds.  de Groot zal op zijn verzoek ons voorgaan in de ochtenddienst op 22 oktober. Na afloop van de dienst is er gelegenheid om met een kopje koffie, thee of limonade met ds. De Groot kennis te maken en hij met ons. Het is voor hem en zijn gezin een spannende periode. Naast onze gemeente hebben ook twee andere gemeenten zich bij hem gemeld. En verder heeft zijn eigen gemeente hem ook nodig. Wilt u voor hem en zijn gezin bidden dat hij de juiste beslissing mag nemen?

Verkiezingen

Nog een belangrijke datum: we willen op zondag 29 oktober na de ochtenddienst verkiezingen houden om de vacatures in de kerkenraad in te vullen. Wij zouden het fijn vinden als u tijdens deze verkiezingen uw stem uitbrengt. Komende week zullen de voorgedragen kandidaten geïnformeerd worden. Ook zullen zondag 22 oktober de voorgedragen namen worden afgekondigd in de ochtenddienst.

Hartelijke groet namens de kerkenraad,

Constantijn Heemskerk.