Van de Redactie

Volgende week is het alweer de eerste zondag van de veertigdagentijd die vooraf gaat aan Pasen. Deze tijd begint op 14 februari en loopt door tot en met zaterdag 30 maart.
Het is nog geen voorjaar, maar Pasen komt eraan.
Het voorjaar laat zich wel weer zien in de opkomende bloembollen en het uitlopen van struiken. De vogels zijn al lekker actief om zich klaar te maken voor het komende broedseizoen.
Wat betekent de tijd voor Pasen – die wij ook de lijdenstijd noemen – voor jou, voor ons? Daar mogen we de komende weken bij stilstaan.
Op het moment van dit schrijven, moet de eerste gezinsdienst van 11 februari nog komen. Wij zullen een terugblik geven.
We kijken vooruit op de wisseling van ambtsdragers op 25 februari. Leden komen en gaan. Christus houdt Zijn Kerk in stand. Dit kunnen we niet te pas en te onpas zeggen, maar ik geloof zeker dat Christus ons bijeenhoudt. Op welke manier en in welke vorm dan ook, er zal altijd een Kerk van Jezus Christus zijn. Laten we dankbaar zijn dat wij hier in Valkenburg nog elke zondag naar de kerk kunnen gaan. Daar is de inzet van veel vrijwilligers en ambtsdragers voor nodig, maar vooral ook de leiding van Christus die door Zijn Geest in ons midden is. Laten we daarvoor bidden.
We zien ook uit naar de jeugddienst op 25 februari . Een aansprekend thema dat gaat over het afbreken van muren. Martin van der Linden neemt ons mee in zijn overdenking op dit thema.
We hebben ook deze keer ons best gedaan om weer iets moois te maken van het Kerkewerk. Veel plezier bij het lezen.

Hans van der Does Sophia den Heijer