Van de Diaconie

Komende zondag 8 oktober hopen we met elkaar weer het Heilig Avondmaal te vieren. Als diaconie hebben we besloten om de plastic bekertjes te vervangen door rvs bekertjes. Op deze manier leveren we ook een bijdrage aan een beter milieu.

De Avondmaal collecte is deze keer voor de stichting Kind in Oost Europa. Voor de meesten van ons wel bekend. Aan het einde van het jaar wordt er bij de mensen in Roemenië die onder de zorg van de stichting vallen en die dit nodig hebben weer een tas met boodschappen bezorgd. Ook de kachel moet branden. Het is fijn dat er mensen zijn, ook uit onze gemeente, die dit werk al zoveel jaren met grote inzet en liefde doen. We bevelen de collecte van harte bij u aan.

Voor degene onder ons die niet een hele dienst in de kerk kunnen bijwonen, wordt er op vrijdag 6 oktober een korte avondmaal dienst gehouden in de grote zaal. Ds Brunt zal deze dienst leiden en Annette v.d. Meij zal ons op het orgel begeleiden.

Ook volgend jaar zullen we deelnemen aan de vakantieweek vanuit het diaconaal streekcontact naar het Nieuw Hydepark, het voormalige Roosevelthuis.

De vakantieweek wordt gehouden voor mensen die zelf niet meer op vakantie kunnen of die er nodig eens een weekje uit moeten omdat ze b.v. mantelzorger zijn.

Er gaan verpleegkundigen en vrijwilligers mee om de vakantiegangers een goed verzorgde vakantieweek te bezorgen. De reacties zijn vaak heel enthousiast!

Bent u iemand die hiervoor in aanmerking zou willen komen? Of kent u iemand waarvan u denkt dat het voor hem/haar een uitkomst zou zijn, neem dan even contact op met onze diaken Gerard van Duijn  tel: 06-15688257. Hij komt dan bij u langs om de formulieren te brengen. De diaconie betaalt het overgrote deel van de vakantie. Er wordt een eigen bijdrage gevraagd van 175 euro voor de hele week. Als dit echt een probleem is, kunt u dit bij Gerard melden. Dan komt daar een oplossing voor.

De week zal zijn van 9-16 maart. De voorbereidingen zijn alweer in volle gang!

Ook de dames van de HVD en de diaconie zijn in de weer om alles in gereedheid te brengen voor de gastenmiddag op woensdag 11 oktober. Joke v.d. Meij komt dan voor ons spreken over de joodse bruiloft. Het belooft weer een mooie middag te worden.

Wilt u graag komen, maar heeft u geen vervoer? Neem dan even contact op met Marion Zwaan tel: 06-21426411.

Weet u nog de actie van vorig jaar? Toen hebben we DE punten gespaard voor de voedselbank in Katwijk. Wat hebben ze een punten in kunnen wisselen voor koffie! Ook dit jaar heeft DE toegezegd punten in te nemen voor pakken koffie. Vanuit de voedselbank in Katwijk is het verzoek gekomen om als kerk ook weer mee te doen. Dat willen we natuurlijk graag doen! Het kost ons weinig moeite en heeft een grote uitwerking voor de gezinnen die afhankelijk zijn van de voedselbank. Begin november zal er een grote bus in de hal van de kerk staan, waar u uw punten in kunt leveren. De actie loopt door tot de eerste zondag in januari. U heeft dus ruim de tijd om uw bonnen op te zoeken of anderen te vragen bonnen mee te nemen om te doneren. Laten we in de feestmaand anderen ook een feestje bezorgen!

Namens de diaconie,

Marijke Bor