Kandidaten voordragen

U wordt door de kerkenraad van harte uitgenodigd om gemeenteleden voor te dragen voor het ambt. U heeft hiervoor nog enkele dagen de tijd. We zijn op zoek naar een diaken, een jeugdouderling en vijf ouderlingen. In onderstaand overzicht ziet u ook welke ambtsdragers niet herkiesbaar zijn.

• jeugdouderling (was nog vacant)
  • diaken (Gerard van Duijn niet herkiesbaar na tweede termijn)
  • 5 ouderlingen:
    • Constantijn Heemskerk [voorzitter] niet herkiesbaar na eerste termijn
    • Adri Imthorn niet herkiesbaar na derde termijn [3 termijnen is het maximum]
    • 3 ouderlingen waren nog vacant

Nu er zoveel vacatures zijn doen wij daarom een dringend beroep op u om te overwegen om u beschikbaar te stellen voor het ambt, ook vragen wij u of u anderen wilt voordragen. De kerkenraad vraagt u de verkiezingen in gebed te brengen.

De formulieren vindt u in de hal van de kerk en op de website: www.hervormdegemeentevalkenburg.nl en op Compass. Er zijn minimaal twee handtekeningen nodig per aanbeveling. Belangrijk is dat u aangeeft voor welk ambt u de persoon kandidaat stelt. Ambten: diaken of ouderling. U kunt tot en met zaterdag 7 oktober 2023 uw aanbevelingen indienen bij scriba, Sophia den Heijer (Burgemeester de Wildesingel 25)