Van de Diaconie

Ook al is het werk van de diaconie niet altijd zichtbaar, we zijn continue bezig om er te zijn voor de mensen dichtbij en ver weg, die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Komende zondag, 3 maart, is onze jaarlijkse diaconie zondag. We hebben ons best gedaan om u kennis te laten maken met een stukje diaconaat in Nederland. We berichten hierover al eerder in Kerkewerk. Onze jongeren helpen een handje door mee te helpen ontbijtjes klaar te maken en te bezorgen om een mooie opbrengst voor het diaconaal-pastoraal centrum te kunnen overmaken. De diaconie collecte tijdens deze dienst zal ook voor dit doel zijn.

Het beloofd een speciale dienst te worden en u kunt uw betrokkenheid bij dit stuk gemeentewerk tonen door aanwezig te zijn. Laat u verrassen!

Zoals inmiddels gebruikelijk zorgen wij als gemeente ervoor dat de mensen, welke afhankelijk zijn van de voedselbank, in hun pakket een paasgroet ontvangen in de vorm van een zak paaseitjes.

In de afgelopen jaren is het aantal mensen, die van de voedselbank gebruik moeten maken, helaas gestegen. Dit betekent een extra uitdaging voor ons. Doet u mee?

Op zondag 10 en 17 maart kunt u de paaseitjes inleveren in de hal van de kerk voor de dienst. Bent u niet in de gelegenheid om daar te komen, of heeft u het vergeten, dan is er op maandagavond tussen 19.00 en 20.00 uur gelegenheid om uw paaseitjes af te geven in de hal van de kerk.

Op woensdag 20 maart bent u allen weer welkom op de gastenmiddag. Gemeenteleden vanaf 75 jaar worden hiervoor persoonlijk uitgenodigd. Dit wil niet zeggen dat u niet welkom bent als u deze leeftijd nog niet bereikt heeft. Integendeel!

Het wordt een boeiende middag met de stichting van het Corrie ten Boom huis.

Hartelijke groet namens de diakenen,

Marijke Bor