Ons Kindermoment

Geen kindermoment voor in de kerk  -kinderen van harte welkom bij de kinderdienst!

De kerkenraad heeft met de kinderdienst nagedacht over de meerwaarde van het kindermoment. In de tijd dat we niet naar de kerk konden, was het kindermoment voor in de kerk een goed moment om de kinderen te betrekken bij de eredienst. Maar nu we elkaar weer allemaal in de kerk kunnen ontmoeten, vinden we het vooral belangrijk dat onze kinderen naar de kinderdienst gaan.  Voor sommige kinderen merken we ook dat het lastig is om op te letten voor in de kerk en voor een predikant is het soms een uitdaging om ze echt geboeid te houden.

We hebben daarom besloten het kindermoment als apart moment in de eredienst te schrappen. Bij bijzondere diensten en vieringen kan het wel passend zijn om de kinderen naar voren te roepen voor een uitleg of het zingen van een lied, dit zal steeds in overleg met de kinderdienst gedaan worden.  De kinderdienst plaatst regelmatig een bericht op Compass om te laten zien wat we doen. Ook zal het maandlied van school een vaste plek krijgen in de liturgie.

In de kinderdienst gaan de kinderen naar groepjes met leeftijdsgenootjes. Ze lezen samen een verhaal uit de bijbel, maken een bijpassend werkje en zingen liedjes.

Vriendelijke groet, Ester Jansen van Rosendaal

Jeugdouderling Hervormde gemeente Valkenburg

Nb. Heb je vragen naar aanleiding van dit bericht, stuur mij gerust een mailtje via jeugdouderlingenvalkenburg@gmail.com