Nieuws van de beroepingscommissie

Vandaag, maandag 6 mei heeft de beroepingscommissie in de kerkenraad een voordracht gedaan om een beroep uit te brengen op ds. R. Eisinga.

Momenteel heeft deze predikant geen eigen gemeente. Ds Eisinga heeft eerst, samen met zijn vader, vier levensmiddelenwinkels gehad. Nadat hij de roep om predikant te worden aanvaardde, zijn de winkels verkocht en is hij de gemeente in gegaan. Zijn laatste gemeente was in Gorinchem. Drie jaar geleden heeft hij zijn werk als gemeentepredikant stil gelegd omdat hij toen zijn huwelijk stuk zag lopen. Hij mocht vanuit de PKN gewoon blijven werken, maar de impact van de scheiding was groot. Wel is hij blijven preken.

Dit gebeuren heeft ook zijn invloed gehad op de wijze waarop hij in het ambt staat. Hij is nu weer zover dat hij graag weer in een gemeente werkzaam zou willen zijn.

Als beroepingscommissie zijn we blij en dankbaar. Na het niet aannemen van het beroep op ds de Groot konden we wel wat bemoediging gebruiken. Dat hebben we in de afgelopen tijd mogen ervaren. We zijn ervan overtuigd dat deze predikant voor een heel groot deel van de gemeente een aanwinst zal zijn.

Op dinsdag 21 mei wordt u uitgenodigd voor een gemeenteavond, waarin de beroepingscommissie en de kerkenraad het voorstel nader zullen bespreken met u en u aan kunt geven of u instemt met het voorgenomen beroep. Net zoals de vorige keren zal het beroep uitgebracht worden bij een instemming van 75% van de aanwezige stemgerechtigde leden.

Met vriendelijke groet,

Namens de beroepingscommissie