Bij het voorblad van het Kerkewerk

Door middel van het plaatsen van deze foto heten we onze nieuwe predikant ds. R.R. Eisinga nogmaals van harte welkom in onze gemeente. Dat de foto op het Katwijkse strand is genomen doet daar niets aan af. We zijn immers broeders en zusters en met de Katwijkse gemeenten in Christus en daarmee in liefde verbonden.  En dominee Eisinga krijgt nog genoeg kans om in het Valkenburgse zijn weg te vinden. De rust van de natuur op het Katwijkse strand is een mooie start op weg naar Valkenburg, waar hij inmiddels  “geland” is. Een term die past in Valkenburg waar we nog altijd onze herinneringen hebben aan het vliegveld.

Na een landing kom je aan in de aankomsthal die wij “kerk” noemen. In de prediking van de intrededienst, ook “wachthuisje” genoemd.

En zo staan wij samen met ds. Eisinga op  wacht en hebben we daarin als gemeente allemaal een taak te vervullen op weg naar het Koninkrijk Gods, waar we ons nu al thuis mogen voelen.

Wij als gemeente hebben lang uitgekeken naar dit moment. Laten we God dankbaar zijn dat we een nieuwe herder en leraar in ons midden hebben en ook voor alles wat Hij ons in de “herderloze” periode heeft gegeven.  De kracht en de leiding van de Heilige Geest heeft ons gemeentewerk doorgang doen vinden.  Daarop mogen we verder bouwen, samen met dominee Eisinga.

Kom en ga met ons mee op deze weg. Wachten is niet stilzitten, nee wachten is werken aan de gemeente om deze te doen groeien. Het wachthuis biedt genoeg ruimte, ook voor jou!

Doe je ook mee?

Hans van der Does