Bericht vanuit de kerkenraad

Beroepingswerk

We kijken terug op een mooie gemeentebijeenkomst die we maandag 23 oktober jl hebben gehouden. De opkomst was zeer hoog en de sfeer was goed. Ruim 96% van de aanwezige leden heeft zich positief uitgesproken over het voornemen om ds. E.J. de Groot uit Katwijk te beroepen. We hebben dezelfde avond terugkoppeling gegeven aan ds. De Groot. Hij was blij met de hoge opkomst en hij vond het ook een mooi initiatief dat wij onze jeugd hadden betrokken bij deze avond. Verder keek hij positief terug op het koffie-moment na de dienst afgelopen zondag. Op verzoek van ds. de Groot organiseren we op woensdag 8 november een kennismakingsavond voor hem en zijn gezin en onze gemeente. Wilt u deze datum alvast noteren in uw agenda? De avond start om 19.30 uuur met de jeugd, waarbij ds. de Groot en zijn gezin luisteren naar het kinderkoor en met onze jongeren van Follow Me in gesprek gaan. Vervolgens starten we om 20.15 uur met de hele gemeente.

Verkiezingen

Verder hebben we afgelopen zondag na de ochtenddienst verkiezingen gehouden om de openstaande vacatures in de kerkenraad in te vullen. De verkiezingen verliepen in een gezellige sfeer. We wensen degenen die zijn gekozen wijsheid toe bij het nemen van het besluit of zij hun verkiezing aanvaarden. Zie verder hierover elders in deze rubriek.

Beleidsplan

Tijdens de afgelopen kerkenraadsvergadering hebben wij het plan van onze kerkelijk werker Aline Oudwater-Vis besproken dat voorziet in de uitvoering  van het beleidsplan dat we eerder dit jaar hebben vastgesteld. Dit plan geeft onze gemeente een aantal speerpunten voor de komende jaren. Aline is samen met leden van onze gemeente bezig met het in gang zetten van acties die gaan bijdragen aan het realiseren van onze speerpunten. Het is daarbij de bedoeling dat die zich als een inktvlek verspreiden binnen onze gemeente, omdat die ons allemaal raken. Mocht u willen teruglezen wat onze speerpunten zijn, dan kunt u op de website van onze gemeente het beleidsplan erbij pakken.

Gemeente-zijn

Naast Aline zijn ook Gert Binnendijk en Kees Guijt bij ons aan de slag gegaan. Gert mocht onder andere in de dienst van 15 oktober een aantal kinderen dopen, wat een mooie feestelijke gebeurtenis was. En Kees Guijt is onder andere betrokken bij Follow Me. En ook daar goed nieuws: we hebben dit kerkelijk jaar meer aanmeldingen van onze jongeren voor Follow Me dan vorig jaar. Het is mooi om te zien hoe Aline, Gert en Kees met hun verschillende kennis en ervaring ons helpen in onze gemeente-opbouw, het pastoraat en het jongerenwerk. En dan denken we ook aan alle vrijwilligerswerk in onze gemeente. Wat wordt er elke keer weer veel werk verzet, soms heel zichtbaar, maar soms ook achter de schermen. We mogen dankbaar zijn voor hoe wij met elkaar proberen een gemeente van God te zijn.

Hartelijke groet namens de kerkenraad,

Constantijn Heemskerk.