Bericht van de kerkenraad

Een nieuwe diaken

Eerder lieten we al weten dat Arjan Glasbergen het ambt van diaken heeft aanvaard. Als kerkenraad zijn we hier heel erg blij mee. De bezwaartermijn is inmiddels voorbij en er zijn geen bezwaren binnen gekomen met betrekking tot zijn verkiezing en ook niet over de procedure. Dit houdt in dat Arjan samen met
Pieter Slootweg bevestigd zal worden tijdens de dienst van 25 februari 2024 door ds. E.J. de Groot.

Ambtsdrager van Ontvangst

In de laatste kerkenraadsvergadering is besloten dat de ambtsdrager van ontvangst die u elke
zondagochtend welkom heet in de kerk, deze taak ook mag overdragen aan een gemeentelid of iemand uit de gemeente mag vragen om dit samen te doen.

Het is altijd fijn om door iemand welkom geheten te worden. Ongeacht wie dat is. Een glimlach en een woord van welkom doet al een heleboel. Het kan dus zijn dat u wellicht een keer gevraagd wordt voor deze taak.

Gemeenteavonden

Er staan het komende halfjaar drie gemeenteavonden gepland. Schrijf ze alvast in uw agenda:

• donderdag 29 februari 2024: Avond over Israël (zie verderop in het kerkewerk) met Jan Wesseling
  • donderdag 4 april 2024: Gemeenteavond over het Heilig Avondmaal
  • woensdag 5 juni 2024: Gemeenteavond over de verkiezingen systematiek

Opbrengst Actie Kerkbalans

Het voorlopig resultaat van de actie Kerkbalans is  140.850 euro.
Dit is een heel mooi bedrag, waar we als kerkenraad heel blij mee zijn.
Nog niet alle enveloppen zijn binnen, dus we hopen dat het bedrag nog verder groeit.
We danken alle gemeenteleden die hebben bijgedragen aan dit resultaat.