Najaarszendingscollete 13 oktober 2024

Najaarszendingscollecte 13 oktober 2024.

De Najaarszendingscollecte willen we dit jaar besteden aan Ewoud en Gerjo Koning.

Zij zijn 28 september definitief teruggekeerd uit Thailand na 10 jaar daar ‘in dienst van de Koning’ te hebben gewerkt:

‘Onze reis met OMF Thailand die tien jaar geleden begon, komt ten einde.

Onze reis met God is nog niet ten einde. God leidde Abraham naar een ander land en naar een veelbewogen leven, onderweg met God. We putten inspiratie uit dit voorbeeld.

We gaan op weg naar een voor ons onbekende bestemming na een veelbewogen tijd in Thailand.

We moeten ons herinneren niet naar de omstandigheden te kijken, maar net zoals Abraham omhoog naar God. We willen blijven wandelen in geloof en vertrouwen, ook als alles nu onzeker is voor ons.’

Deze terugkeer naar Nederland heeft voor hen grote gevolgen, juist omdat de beslissing nog maar kort geleden genomen is. Ze zullen tijd nodig hebben om dit enigszins te verwerken. OMF raadt Ewoud en Gerjo aan voorlopig nog niet te werken zodat ze tijd zullen hebben om te ‘landen’ en zorg te krijgen van OMF en externe partijen. De eerste paar weken kunnen ze bij familie verblijven. Daarna zal het tijd en

energie kosten hier een bestaan op te bouwen met alles wat daarbij komt kijken: huis, werk, school, kerk…

Wij willen we u dan ook vragen om voor hen als gezin te bidden, want deze terugkeer zal na 10 jaar veel impact hebben op hun en hun gezin.

Wij als Hervormde Gemeente Valkenburg willen u vragen om deze familie mee te nemen in gebed en te ondersteunen door een financiële bijdrage voor de komende periode. Dit kan door een gift op onderstaand IBAN nummer of scan de QR code op de folder.

Giften mogen overgemaakt worden naar de Zendingscommissie, met vermelding: Familie Koning.

IBAN nummer NL85 RBRB 0687 8208 47

t.n.v. Protestantse kerk in Nederland