Datum/Tijd
Date(s) - 23 oktober 2024

Hervormde Kerk

Categorieën Geen Categorieën

Omega is een manier om pastorale ontmoetingen te organiseren voor de doelgroep ‘Wijzen’ (75+). Inmiddels zijn er een 16-tal aanmeldingen en is er een mooi team om Omega te organiseren. We kijken uit naar deze nieuwe vorm van ouderenpastoraat.

We komen bij elkaar om in te kunnen gaan op (levens)vragen van ouderen. We starten woensdag 23 oktober om 10.30 uur in de kerkzaal en sluiten de bijeenkomst af met een lunch. Een mooie manier om kennis te maken met dominee Eisinga, die aan deze bijeenkomst zijn medewerking zal verlenen. Een mooie manier om elkaar als ouderen te ontmoeten rond een thema dat in deze levensfase relevant is. Van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn.

I.v.m. het organiseren van de lunch vragen we u zich op te geven bij mij: 06-38901200 of amvdwel56@gmail.com.

Het thema van de eerste bijeenkomst: ‘Ouder, alleen en eenzaam?’ Ik denk dat dit een passend thema is. Ik denk terug aan de gemeenteleden die afgelopen tijd zijn overleden. Ze lieten niet alleen een lege plek achter in hun gezin, maar ook in de kring van vriendinnen, de buurt waar in ze woonden, de gemeente. Voor degene die achterblijven wordt het stiller en kan het zomaar een gevoel van eenzaamheid geven. Maar misschien ervaart u het niet zo. Door naar elkaar te luisteren kunnen we van elkaar leren en elkaar bijstaan. We luisteren ook naar een voorbeeld uit de Bijbel, waarin we misschien iets van onze situatie herkennen, getroost en bemoedigd mogen worden. We zien uit naar uw komst.

Hartelijke groet, namens het team ‘Omega voor ouderen’, Anja van der Wel