Nieuwe predikant Ds. R.R. Eisinga

We hebben er lang naar uitgekeken. Een predikant in ons midden die ons als zal voorgaan in het volgen van Jezus, zal bijstaan en richting zal geven. Afgelopen zondag 13 oktober was het zover en mochten we ds. Robert Eisinga verwelkomen in onze gemeente. De verbintenis met de gemeente werd  gedaan door ds. Gert Binnendijk. Elders in het kerkewerk kunt u meer lezen over deze feestelijke dienst.

In de middag deed dominee Eisinga zijn intrede. Waar ds. Binnendijk in de ochtend vooral de nadruk legde op het Licht, nam ds. Eisinga het stokje over en gaf ons een inkijkje in de Haven van Eeuwige rust. Het reddingsplan van God; ben je daar bekend mee? Let jij meer op de stormen? Of richt je je blik op Bootsman die je veilig overzet? Want eenmaal aan de overkant, blijf je aan de overkant. Er is niets wat je moet doen, om daar te mogen blijven. Het is allemaal genade..

Hij refereerde in zijn preek ook aan de eerste indrukken die hij kreeg bij de kennismaking met de Hervormde gemeente van Valkenburg met de roeiboot. De dominee als stuurman die de richting uitzet. Wij die allemaal als roeier een steentje bij mogen dragen aan de gemeente.

Tijdens zijn dankwoord na de intrededienst riep ds. Eisinga op aan een ieder op om dagelijks een minuutje te bidden voor de voorganger. Door de kracht van het gebed kunnen er hele mooie dingen gebeuren in de gemeente. Laten we als gemeente dan ook biddend om hem heen staan.

Dankbaar zijn we dat God in ds. Eisinga onze gebeden heeft verhoord. We wensen hem Gods zegen toe in de taak die voor hem ligt.

De Kerkenraad