Doopdienst

Op 20 oktober is er weer een doopdienst die samenvalt met de Samen Geloven dienst. In deze dienst zullen Willem en Jeanine Emma laten dopen en nadat zijn doop eerder uitgesteld moest worden hopen Erwin en Janna nu ook Noud te laten dopen. Mochten er nog meer mensen het verlangen hebben hun kind te laten dopen, (misschien is het er eerder niet van gekomen om welke reden dan ook), zijn ze welkom om nog aan te schuiven bij de doopcatechese avond van 25 september waar we ons op de doop voorbereiden. Stuur me dan eerst even een berichtje.

We zijn zeer verheugd dat we dan weer een eigen predikant hebben en dat Ds. Eisinga deze doopdienst zal leiden. Het zijn altijd feestelijke diensten waar zichtbaar wordt dat Gods trouw doorwerkt, van geslacht op geslacht en de Samen Geloven commissie denkt al na over een liturgie waar jong en oud aan z’n trekken komt. Ook de inbreng van de doopouders zal hierin meegenomen worden. Wat zijn we rijk als gemeente dat er, in de tijd dat ik hier gewerkt heb, 11 kinderen gedoopt zijn in onze gemeente. Ds. Gert Binnendijk merkte op; Er wordt in het beleidsplan gesproken over de vergrijzing van de gemeente, maar er zijn in het afgelopen jaar meer kinderen gedoopt dan dat er gemeenteleden zijn begraven. Dat stemt ons hoopvol!

Laten we als gemeente biddend om de jonge gezinnen heen staan en hen de ruimte geven te groeien en bloeien in onze kerk.

Aline Oudwater-Vis
Kerkelijk Werker HKV