Start Winterwerk

Wat gaat er dan allemaal starten, vraagt u zich misschien af? En is dat misschien iets voor mij?

Hieronder een greep uit de groepen en kringen die er allemaal zijn binnen de gemeente:

Kinderdienst

De kinderdienst is een bijeenkomst tijdens de overdenking in de erediensten en is bedoeld voor basisschoolkinderen in de leeftijd tussen 4 en 12. Tijdens deze korte samenkomsten wordt er een bijbelverhaal behandeld, geknutseld en gezongen.

De eerste bijeenkomst is geweest op 25 augustus jl. Tijdens Samen Geloven-diensten is er alleen kinderdienst voor kinderen van groep 1 tm 3 en in de zomervakantie is er geen kinderdienst, maar wel kindernevendienst. Wees welkom!

Follow me

Samen met andere jongeren tussen 12-16+ jaar Christus leren kennen en groeien in geloof. Dit doen we bij Follow me door gesprekken, zingen, bidden en dit jaar ook door andere leuke spellen en activiteiten.

Op maandag 23 september komt Follow Me voor het eerst dit seizoen weer bij elkaar, zoals gebruikelijk van 19.15 tot 20.15 uur in het jeugdhonk beneden in de kerk. Daarna komen we elke twee weken bij elkaar op maandag (afhankelijk van schoolvakanties)

Ben je dit schooljaar naar de brugklas gegaan? Dan ben je van harte welkom om aan te sluiten bij Follow Me!

We kijken er als mentoren naar uit om jullie weer te ontmoeten.

Alpha Youth

Ben jij tussen de 18 en 25 jaar en op zoek naar een plek waar je dieper kunt ingaan op vragen over het leven, geloof en God? Of wil je gewoon nieuwe mensen ontmoeten en goede gesprekken voeren? Dan is de Alpha Youth Cursus iets voor jou!

Wat kun je verwachten?

• Leuke avonden met eten, gezelligheid en boeiende gesprekken.
  • Inspirerende video’s en interessante onderwerpen zoals ‘Is er meer in het leven?’ en ‘Hoe kan ik geloven?’
  • Open en ontspannen sfeer waarin je alles kunt vragen en delen wat je denkt.

Startdatum: Woensdag 25 september

Locatie: Jeugdhonk

Tijd: 18:00 – 20:00

Kosten: Gratis

Schrijf je in!

Wil je erbij zijn? Meld je dan aan via Kees Guijt (06-41628805 of keesguijt@live.nl). Breng gerust een vriend of vriendin mee!

Omega voor ouderenWaar staat OMEGA voor?

1. Jezus heet de Alpha en de Omega, de eerste en de laatste. Jezus wil ook antwoord geven op de laatste vragen van mensen bij het ouder worden.

1. OMEGA heeft ook een aantal doelen. Bij elk van de letters voeg ik één van de doelen:
  2. O staat voor ONTMOETING. De materialen zijn bedoeld om in ontmoetingsmomenten te gebruiken en zo een netwerk van contacten op te bouwen, uit te breiden of te intensiveren.
  3. M staat voor MEDITATIE en bezinning. Elke samenkomst voor tot nadenken aanzetten
  4. E staat voor EMAPTHIE en dat wil leiden tot verbinding, intimiteit en vertrouwelijkheid
  5. G staat voor GEZAMENLIJK en bedoelt intergeneratief leren, ouderen hebben jongeren nodig en andersom. OMEGA wil de generaties met elkaar in gesprek brengen
  6. A staat voor AANDACHT op een intensieve pastorale wijze, pastoraat als een constante aandacht voor de oudere in allerlei omstandigheden

Woensdagochtend 23 oktober, komen we voor het eerst bij elkaar. Woensdag 13 november voor een tweede keer. We zullen de bijeenkomsten steeds afsluiten met een lunch. Wees welkom!

Mannenvereniging

Elke eerste donderdag van de maand kun je, kunt u aansluiten bij de Mannenvereniging in de consistorie van de kerk. Tijdens deze avonden worden bepaalde bijbelse thema’s besproken en behandeld. Dit levert vaak mooie gesprekken op. Een hartelijk welkom aan alle mannen die verdieping zoeken en verbinding met elkaar.

Bijbelstudiegroep

Ook één keer per maand kun je/kunt u aansluiten bij de bijbelstudiegroep bij Jaap en Gebina van Gils thuis. Ook hier worden bijbelse thema’s met elkaar besproken. Deze groep is zowel voor mannen als vrouwen.

Wij starten 4 september en komen een keer per maand bij elkaar bij ons in huis.

Wij bespreken dit seizoen Mattheus 5, 6 en 7, “De Bergrede”. Daarnaast gebruiken we het boekje “Bouwen op de rots” van Nelly van Kampen-Boot als een van de naslagwerken.

Met vriendelijke groet, Jaap van Gils

GGG Gemeentegroeigroepen

Eind september gaan de gemeentegroeigroepen weer van start.

Welllicht iets voor jou om mee te doen?

Een GemeenteGroeiGroep (GGG) is een gesprekskring waar groei in geloof, gemeenschap en gastvrijheid centraal staan.  De kring bestaat uit ca. 6 mensen uit de gemeente die eens in de twee / drie weken thuis bij elkaar komen.

Toen Jezus op aarde was, had Hij op drie niveaus contact met mensen: individueel, in een massa en in een kleine groep. Met zijn twaalf leerlingen zat Hij zelf dus ook in een kleine groep.

Voel je je soms wat verloren in de grote gemeente en heb je behoefte aan meer persoonlijk contact? Of wil je graag investeren in je geloof, zodat het meer een houvast wordt in je leven? Dan is een kleine groep heel geschikt om het geloof te delen, te praten over waar je tegenaan loopt, wat je ervaren hebt en welke vragen je hebt. Door op een laagdrempelige manier over de Bijbel in gesprek te gaan kun je groeien en elkaar stimuleren in het geloof.

En er is ruimte om elkaar in gebed bij God te brengen.

Soms wordt er met de groep ook een gezellige gezamenlijke activiteit georganiseerd.

Het GGG seizoen loopt door tot mei.

Er zijn verschillende mogelijkheden om aan te sluiten; ’s morgens, ‘s middags of ’s avonds. Wil je meedoen of eens kijken of dit bij je past?

Mail me gerust of vraag Maartje, Marijke, Esther Miedema, Heleen of  Adriana voor de mogelijkheden.

Denk je erover mee te doen? Mail naar

alinevandermarel@hotmail.com