Prikkelarme kerkdiensten

Zondag 10 maart om 15 uur is er een Prikkelarme Kerkdienst in De Goede Herder van Valkenburg, Hoofdstraat 35. In deze dienst gaat pastor Rixt de Boer uit Valkenburg voor. Het thema is: ‘Ontvangen en geven’. Deze diensten zijn bedoeld voor mensen die sneller overprikkeld raken, bijvoorbeeld door autisme of een Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) en hun naaste familieleden. De diensten duren een half uur en hebben een strakke liturgie die precies gevolgd zal worden. De begeleiding zal verzorgd worden op de piano. Alvast voor in de agenda, de volgende dienst is: 23 juni met kerkelijk werker Martin van der Linden.

Een gewone kerkdienst kan door het gebruik van een orgel of andere luide instrumenten teveel prikkels geven. Ook geeft het veel prikkels als er veel mensen tegelijk in een ruimte aanwezig zijn. Daarbij duren de gewone kerkdiensten ruim een uur, waar een grote concentratieboog voor nodig is. We staan er vaak niet bij stil dat deze bijeenkomsten voor mensen met een aandoening als autisme of NAH te inspannend kunnen zijn om bij te wonen. Als u zich herkent in deze beschrijving en behoefte heeft aan het bijwonen van een kerkdienst op maat, dan bent u van harte uitgenodigd om te komen naar de Prikkelarme Kerkdiensten.