Muziekavond Stichting Kind in Oost-Europa

Na een lange voorbereiding was het vrijdagavond 6 oktober eindelijk zover.
De deuren van de kerk gingen om 19.00 open en al snel kwamen de belangstellenden binnen.
Om 19.30 ging de muzikale avond van start.
Met de muzikanten uit de gemeente verliep de afstemming van de avond eenvoudig.
Met de zanggroep uit Roemenië ging dat wat gecompliceerder.
Gelukkig kregen wij eind september de samenstelling van het repertoire door en met hoeveel mensen zij definitief naar Nederland zouden komen.
Op woensdagochtend zijn ze met een busje uit Roemenië vetrokken.
Zij moesten ruim 2300 km afleggen om vanuit Boekarest in Valkenburg Zh aan te komen.
Wat een mooie muziekavond hebben wij met z`n allen beleefd.
Wat kon iedereen genieten van alle muziek die op deze avond langs kwam.
De muziekgroep uit Roemenië bestond uit een mix van muzikanten.
Maar wat zijn we trots op de muzikanten uit onze gemeente.  Andre en Jan Willem verraste iedereen met hun muziek op de piano en zang.  Hierna kwam Marieke die met haar pianospel en zang de aanwezigen betoverden.
De avond werd afgesloten door Gerard en Esther met een bijzonder repertoire.
Wat een mooie muziek en geweldige duetten.
Als slot gezongen wij gezamenlijk opwekking 763.
Fijn dat wij dit in zowel het Nederlands als Roemeens konden meezingen.
Na afloop van de avond was het gezellig druk en konden we onder genot van een hapje en drankje lekker nagenieten.
Ook zijn wij dankbaar dat wij als Stichting Kind in Oost – Europa met de zanggroep Roemenen zondagmiddag welkom waren in een dienst van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt “de Lichtbron”.
Langs deze weg alle belangstellenden, muzikanten, vrijwilligers en sponsoren nogmaals.

Hartelijk dank.