Diaconale zondag

Diaconale zondag 3 maart – Maak kennis met Pastoraal-diaconaal centrum De Herberg in Overbeek

De jaarlijkse diaconale zondag komt al snel in zicht. Zondag 3 maart hopen we in de ochtenddienst stil te staan bij het werk van de diaconie.
De voorganger is ds Eisinga, een nieuw gezicht voor ons als gemeente. Het pastoraal-diaconaal centrum de Herberg uit Oosterbeek zal vertegenwoordigd zijn in de dienst. Laat u verrassen!!
Diaconie is eigenlijk een taak van heel de gemeente. Om daar wat handen en voeten aan te geven hebben we, samen met de jeugdwerker en jeugdouderling, Kees en Ester, een activiteit bedacht om vooral de jongeren, maar ook u als gemeentelid te betrekken bij deze taak.
De dienst zelf wordt ook bijzonder. Thema is: “Mag ik dan bij jou schuilen? Na de dienst wordt u door de diakenen verwend met koffie/thee en door hen gebakken lekkers. Ondertussen kunt u wat nader kennis maken met het werk van het centrum de Herberg uit Oosterbeek. We zien uit naar uw komst!

Ontbijtservice op 2 maart—geef je op!
Op zaterdag 2 maart zullen een aantal jongeren uit onze gemeente in de kerk ontbijtjes klaarmaken en bezorgen. De opbrengst zal zijn voor het diaconaal-pastoraal centrum de Herberg. U een ontbijtje…..de gasten in de Herberg een plek om te schuilen en tot rust te komen.
Hoe gaan we dit doen?
Zondag 18 en zondag 25 februari zullen er inschrijfformulieren in de hal van de kerk liggen, waarop u zich kunt opgeven voor 1 of meerdere ontbijtjes. Ook zal er een doos staan, waar u de ingevulde formulieren kunt deponeren. Zaterdag 2 maart kunt u uw bestelling tegemoet zien tussen 8.30 en 9.30 uur.
De prijs van een ontbijt is € 7,50. U heeft daarvoor een uitgebreid en gevarieerd ontbijt, waar u tijdens de lunch ook nog van kan genieten…….
Helpt u mee om deze activiteit van de jongeren voor de gasten in de Herberg tot een succes te maken? Marijke Bor

Kerkelijk nieuws Hervormde Gemeente

VAN HET CONSISTORIE