Bericht vanuit de diaconie/ Kerk in Actie

Als diaconie proberen we samen met u of namens u activiteiten te ontwikkelen om handen en voeten te geven aan de diaconale opdracht van de gemeente. Dit doen we plaatselijk door ouderen te bezoeken, gasten middagen te organiseren, acties voor de voedselbank etc.

De opdracht van de gemeente om een teken te geven van Gods liefde voor de mensen houdt echter niet op bij de grenzen van ons dorp. Er is in deze tijd gewoon heel veel nood en er wordt veel van ons gevraagd.

Om de balans te houden tussen diaconaat dichtbij en ver weg houden we per jaar twee uitgangscollecten voor het plaatselijke of landelijke diaconaat en twee uitgangscollecten voor een buitenlands project. Met kerst wordt altijd voor kinderen in de knel gecollecteerd.

Zondag 9 juli is de uitgangscollecte voor een project in Indonesië van Kerk in Actie.

Collecte Werelddiaconaat

Indonesië – Pastorale en praktische hulp voor migranten

De Indonesische provincie Oost-Nusa Tenggara is een van de armste gebieden van Indonesië. Veel mensen die hier wonen, trekken naar andere Indonesische provincies, of naar het buitenland, zoals bijvoorbeeld Maleisië. Sommige migranten hebben niet de juiste papieren, waardoor ze onbeschermd zijn en makkelijk slachtoffer worden van mensenhandel.

De Timorese Kerk (GMIT) geeft voorlichting over veilige migratie, zet economische projecten op zodat mensen minder snel migreren en biedt pastorale en praktische hulp aan getraumatiseerde slachtoffers.

Met uw bijdrage aan de collecte steunt u het werk van Kerk in Actie voor migranten in Indonesië en andere wereld-diaconale projecten. Doet u mee? Van harte aanbevolen.

Lees meer op kerkinactie.nl/migrantenindonesië

Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!

Namens de diaconie,

Marijke Bor